Logo ŚDM 2019 w Panamie przedstawia Kanał Panamski, który symbolizuje drogę pielgrzymów do Maryi, by znaleźć Jezusa oraz Przesmyk Panamski jako dom ŚDM 2019, Krzyż Pielgrzyma, sylwetkę Maryi Panny oraz małe białe kropki, które reprezentują zarówno koronę Maryi, ale również pielgrzymów z każdego z kontynentów świata.
Symbolicznym elementem logo jest litera „M” w kształcie serca, które odnosi się do Panamy jako Mostu i Serca Świata we Wszechświecie, co również wskazuje, że imię Marii i jej matczyne serce prowadzi pielgrzyma do jej syna, Jezusa. Logo utrzymane jest w kolorystyce biało-niebieskiej poza krzyżem, który jest czerwony.
Twórczyni logotypu, Ambar Calvo zaznaczyła, że poprzez to logo chciała pokazać „czułość i oddanie Maryi w jej najważniejszym momencie życia: jej FIAT, kiedy powiedziała „«Bądź wola Twoja!»”.
Biskup José Domingo Ulloa Mendieta wyraził swoje ogromne zadowolenie z projektu, który „oddaje przesłanie jakie chcemy wysłać do młodych całego świata – od naszego małego kraju, ale o wielkim sercu, otwartego dla wszystkich, podtrzymywanego przez ręce Matki Bożej, która jest przykładem młodości i odwagi, zaangażowania i i hojność, zwłaszcza wtedy, gdy powiedziała TAK na Boże wezwanie” – powiedział arcybiskup Panamy.
Logo 34. Światowych Dni Młodzieży zostało wybrane spośród 103 innych projektów ocenionanych przez projektantów graficznych i specjalistów ds. marketingu.
ŚDM w Panamie odbędą się 22-27 stycznia 2019 roku.
mh/ ilsismografo